top of page

Foam (Den Haag)

Als er familie of vrienden langskomen in Den Haag introduceer ik ze altijd graag bij Foam. Het is de enige plek in de stad met een volledig veganistische lunchkaart. Inmiddels ben ik er al minstens 10 keer geweest en ik ga altijd met een blij gevoel weg, evenals mijn tafelgenoten :)


Foam ligt in de Frederikstraat en heeft zowel een terras aan de voorkant als een tuintje aan de achterkant. Bij binnenkomst kun je meteen zien wat voor heerlijke taarten ze hebben. Het is binnen prettig licht en je kunt mee kijken in de keuken, wat ik zelf erg leuk vind. Er hangt een fijne sfeer, waar ik een beetje zo'n 'het komt allemaal wel goed' gevoel van krijg. Het is ook een plek waar het helemaal oké is om alleen te zitten. Ik ga er af en toe alleen lunchen en een beetje werken als ik genoeg heb van kantoor en dat zijn altijd fijne uurtjes.




En dan het aller belangrijkste natuurlijk: het eten! Naast een vast menu heeft Foam wekelijks wisselende gerechten, waaronder een soep, drankje en vaak iets met brood. Ik vind de gerechten bij Foam origineel en vaak met verrassende smaakcombinaties. Ik ben groot fan van de soepen van Foam (laatst had ik bloemkoolsoep, verrukkelijk!) en ook de quesidila's stellen nooit teleur. Tot slot is er meer dan genoeg keuze uit zoetigheid als toetje of bij de thee (de carrotcake is een aanrader als ze die hebben).


Foam heeft af en toe speciale evenementen. Zo was er met Kerst een brunchmenu en zijn ze af en toe open voor een diner. Een tijdje terug hadden ze bijvoorbeeld een Indonesische avond, ontzettend lekker! Evenementen van Foam zijn te vinden op hun facebookpagina.


Dus ben je in Den Haag? Vergeet dan zeker niet een bezoekje te brengen aan Foam!





bottom of page